img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
9th mei

2016

PopUp is here to stay & (in)ternational best practices

Caroline de Jager, specialist in PopUp Stores sinds het eerste uur

Winkels, Winkelstraten en winkelcentra zullen in de toekomst NIET zijn zoals de winkels, winkelstraten en winkelcentra van het verleden. Onder andere Pop Up Stores zullen een uitdrukkelijkere rol gaan spelen.

PopUp Stores blijken voor vele partijen interessant te zijn:

  • Voor consumenten: Ze zijn verfrissend en vernieuwend.
  • Voor ondernemers zelf: Ze kunnen als try-out of als marketing tool dienen.
  • Voor winkelomgevingen en vastgoedeigenaren en steden: Ze kunnen vernieuwing met zich mee brengen en nieuwe klanten en ze kunnen leegstand opvullen.

De vraag is niet OF dat gaat gebeuren, maar de vraag is HOE we daar het beste mee om kunnen gaan. Cijfers uit Engeland tonen immers aan dat Pop Up stores in aantallen significant blijven groeien. In Engeland wordt het zelfs de “fastest growing sector” genoemd.

Aangezien er nog te weinig kennis op het gebied van deze sector aanwezig is in Nederland — webshopondernemers, die overwegen een PopUp Store te openen hebben nog weinig kennis van het retail vak, vastgoedeigenaren weten niet precies hoe met deze nieuwe sector om te gaan, gemeenten worstelen met de vraag hoe hier mee om te gaan (bestemmingen, etc). Er spelen juridische, fiscale en financiele vraagstukken. – is verdieping en debat op dit onderwerp nog veelvuldig nodig.

Maar ook zullen we de diepte in gaan over: Wie zijn die PopUp Stores? Wat hebben ze nodig? Waar begeven ze zich? Waarom kiezen ze voor bepaalde plekken, lokaties? Wat zijn de nieuwste PopUp concepten? Wat kunnen we van ze leren? Een kijkje in Berlijn, Londen, Barcelona, Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen etc. Kortom…. heel veel te bespreken!

Bezoek dit seminar op woensdag 25 mei om 11.45 uur in Theater 1

RENL 2016 banner

 

Deel dit bericht :