img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
9th mei

2016

Seminar – Blurring zet bestaande retailsegmenten op zijn kop!

FoodService Instituut
Jan-Willem Grievink, directeur

De grensvervaging tussen de bestaande retailkolommen gaat de komende jaren versneld door. Dat fenomeen noemen we ‘blurring’. De foodsector is dominant in dit onderwerp. Binnen de foodkanalen vervagen de grenzen. Supermarkt en horeca komen op elkaars terrein, maar ook speciaalzaken en cateraars zijn onderdeel van dat blurring proces. Ook non-food zaken verkopen steeds vaker foodproducten of beginnen met horecadiensten. En dan heb je ook nog verticale blurring. Schakels in de keten worden overgeslagen. Boeren en tuinders verkopen rechtstreeks aan consumenten of aan ondernemers.

Maar dit blurring fenomeen geldt niet alleen voor de foodsector. De hele retail krijgt ermee te maken. Daar liggen diverse ontwikkelingen aan ten grondslag. De belangrijkste daarvan is de consument die met zijn ‘device’ de regie in handen neemt in de verschillende retailketens. Hij kan overal kopen en prijzen en diensten zijn transparanter dan ooit tevoren. Wat gaat dit voor de toekomst van retail betekenen? Wat betekent dit voor de bestaande spelers? Wat betekent het voor de wet- en regelgeving?

Schermafbeelding 2016-05-23 om 11.36.59Daarover spreekt Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut. Jan-Willem is specialist in het onderwerp ‘blurring’, vooral vanuit de foodsector. Jan-Willem heeft als achtergrond ervaring in de wereld van de foodretail (directeur van een supermarktketen) en internationaal onderzoeker naar retailtrends. Hij probeert het onderwerp praktisch te maken. Wat moet en kun je ermee als ondernemer in een bestaande retailkolom. 

Bezoek dit seminar op woensdag 25 mei om 13.00 uur in Theater 1

RENL 2016 banner

 

Deel dit bericht :