img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
6th jun

2016

Terugblik Retail Event NL 2016

De vakbeurs voor de retailsector, Retail Event Nederland, is op 25 & 26 mei jl. gehouden in Expo Houten. Deze derde beurseditie had dit jaar als centrale thema: ‘Werken aan de winkel; nieuwe kansen voor fysiek’. Het evenement voor food- en non-foodretailers is door een kleine 1900 vakmensen bezocht. Voor een ruime meerderheid van de bezoekers heeft deze beurs aan de verwachtingen voldaan, 80% heeft aangegeven om de volgende beurseditie wellicht weer te bezoeken.

Kennis, inspiratie en onderzoek
Met het seminarprogramma heeft Retail Event Nederland dit jaar een nadrukkelijke focus gelegd op nieuwe ontwikkelingen, kansen en trends in en rondom het fysieke verkoopkanaal. De presentaties werden daarbij inhoudelijk ondersteund door brancheverenigingen, onderzoekbureaus en kenniscentra. Het programma werd geopend door De Rabobank met onder meer een presentatie van de ‘KoopstromenMonitor’. Met deze monitor krijgen retailers een uniek inzicht in waar consumenten aankopen doen en andersom: waar de klanten van retailers precies vandaan komen.

Werken aan de winkel op de beursvloer
Professionals van grootwinkelbedrijven, detailhandel, winkelcentra en merkfabrikanten kregen de mogelijkheid een groot aantal productpresentaties  en –demonstraties op de beursvloer bij te wonen. Zowel gevestigde leveranciers als deelnemers aan de Startup-Street boden iedere beursbezoeker een passend aanbod aan vernieuwende productoplossingen en spraakmakende innovaties.

RENL 2016 afb

Exposanten
Op beide dagen hebben 82 deelnemers – in veelal prachtige stands – uiteenlopende oplossingen voor de retailsector gepresenteerd. Een groot aantal exposanten heeft zich positief uitgelaten over de doelgerichte instelling en het functieniveau vanuit de retailorganisaties. Eén van de conclusies uit de bezoekersgegevens en enquête dit jaar is de beperkte opkomst vanuit de zelfstandige detailhandel.

Bezoekers
Retail Event Nederland 2016 behaalde een bezoekersaantal van 1873 in 2 dagen. Zo’n 70% van de bezoekers heeft aangegeven tevreden te zijn over de diversiteit aan exposanten en oplossingen op de beursvloer. Daarnaast was meer dan driekwart van de bezoekers zeer te spreken over de kwaliteit, actualiteit en niveau van het seminarprogramma en de sprekers. Een ruime meerderheid van de bezoekende retailers heeft dan ook aangegeven een bezoek te willen brengen aan de volgende editie van Retail Event Nederland.

RENL 2016 banner

 

#

Over Retail Event Nederland
Retail Event Nederland bedient retailers – in zowel food- als non-foodbranches – met een representatief en actueel aanbod van producten, diensten en kennis. Dit vakevenement biedt oplossingen voor zowel grootwinkelbedrijven, detailhandel als winkelcentra. Retail Event Nederland is het platform voor ondermeer winkelinrichting, automatisering, betaaloplossingen, logistiek, beveiliging, shopper marketing en cross-channel retailing. Meer informatie over Retail Event Nederland is te vinden op www.retaileventnederland.nl

Deel dit bericht :