img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:

Over Retail Event Nederland

Dé vakbeurs voor Fysiek & Omnichannel Retailen

Retail Event Nederland bedient retailers – in zowel food- als non-foodbranches – met een representatief en vernieuwend aanbod van producten, diensten en kennis. Dit vakevenement biedt oplossingen voor zowel grootwinkelbedrijven als voor detaillisten en winkelcentra.

Werken aan de Winkel; Nieuwe kansen voor Fysiek!
Retail Event Nederland staat met het overkoepelende thema “Werken aan de winkel; nieuwe kansen voor fysiek” geheel in het teken van kansen en trends voor het fysieke retailkanaal in Nederland.  De sector bevindt zich in een fase waarbij retailers hun winkelformule tegen het licht houden, willen doorontwikkelen en zich gereed maken voor het nieuwe retaillandschap. Met Retail Event Nederland wordt een retailplatform geboden waar een selecte groep van maximaal 100 deelnemers zich met innovatieve oplossingen kunnen presenteren aan retailers met minimaal 1 fysieke winkel dan wel plannen hebben om deze binnenkort te openen.

Fysieke retail in Nederland
Ondanks de sterke groei van online winkelen is de omzet via het fysieke retailkanaal nog steeds meer dan 90% van de totale detailhandelsomzet. Diverse onderzoeken wijzen uit dat consumenten de voorkeur geven aan de fysieke winkelomgeving en bijna de helft van de jonge generatie shoppers verwacht ook de komende jaren winkels te blijven bezoeken. Een aantal online spelers heeft inmiddels zelfs hun eerste stenen winkels geopend. De winkelvloer heeft namelijk belangrijke functies die webwinkels vooralsnog niet kunnen vervullen.

Productpresentatie en live demonstraties
Retail Event Nederland biedt oplossingen voor grootwinkelbedrijven, detaillisten en winkelcentra. Tijdens deze vakbeurs presenteren leveranciers zich van ondermeer winkelinrichting, automatisering, beveiliging, betaaloplossingen, logistiek, displays en uiteraard ook oplossingen op het vlak van omnichannel en mobiele toepassingen.

Kennis & Inspiratie
De seminars en korte symposia zijn exclusief gericht op de laatste ontwikkelingen, trends en uitdagingen voor de fysieke retailsector in Nederland. Het inspelen op een nieuwe manier van winkelen leeft binnen retail meer dan ooit. Retailen wordt steeds meer omnichannel; naast een online strategie vergt dit proces noodzakelijke hervormingen voor de winkelvloer, het winkelgebied en natuurlijk het contact met de consument. Met het informatieve programma wordt een nadrukkelijke focus gelegd op kansen, trends en nieuwe ontwikkelingen in en rondom het fysieke verkoopkanaal. Het programma wordt inhoudelijk ondersteund door ondermeer brancheverenigingen, onderzoekbureaus en kenniscentra.