img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
7th dec

2018

Studiereis: Digital & Retail Revolution in China

In samenwerking met Studium Travel organiseert ChinaTalk van 23 t/m 30 maart 2019 een bijzondere executive studiereis naar China.

In China gebeurt het nu!

China heeft een ‘frogleap’ genomen en de veel ons ingeburgerde technologieën overgeslagen. Dit decennium heeft China zich ontpopt als een land waar digitale innovaties elkaar razendsnel opvolgen, van de opkomst van de alles-in-één app WeChat tot de ‘sharing economy’ waar van alles gehuurd kan worden na het scannen van een QR-code. Onder leiding van Alibaba en concurrent JD.com is China van 0,4% aandeel op de wereldwijde e-commerce markt in sinds 2005 in 10 jaar uitgegroeid tot het land met het grootste aandeel (ruim 40%) op die markt. Maar e-commerce en traditionele retail beginnen inmiddels met elkaar te versmelten tot een opmerkelijk nieuw initiatief dat Alibaba ‘New Retail’ noemt.

We staan op een kruispunt in Retail. Online of Offline. Of Online én Offline, vertaald als een winkel en een website. Maar wat als je online en offline zou combineren in één concept? Jack Ma noemt het New Retail. Als je mee wilt maken hoe dat is, ga dan mee met deze reis naar het China, dat inmiddels de westerse wereld ver vooruit is op het gebied van shoppen in de breedste zin van het woord.

Kortom, China is ons volledig voorbijgestreefd op het gebied van online shoppen, mobiele apps, social media en internettechnologie. Wat kunnen wij daar van leren?

 

Voor wie is deze reis?

Retail – Als je echt wilt weten wat er gaat gebeuren in de wereld van de retail, moet je mee naar China. Alle retailers, inkopers, formule-ontwikkelaars, trade-marketeers, consultants en iedereen die het retail vak serieus neemt.

ICT en e-Commerce – Deze reis is ook interessant voor iedereen die actief is in mobile ICT, (cross-border) e-commerce, digitale innovatie e.d.

 

Begeleiding door China-expert Ed Sander

Ed Sander is mede-oprichter van ChinaTalk, een organisatie gespecialiseerd in kennisoverdracht over China. Hij verzorgt lezingen, gastcolleges en trainingen en spreekt over digitalisering, de verschillen tussen Nederland en China op dat gebied, new retail, mobile payment, e-commerce, social media, de kansen in China en wat we kunnen leren van grote bedrijven zoals Alibaba, Tencent en apps als WeChat.

Kijk voor meer informatie en het volledige programma op http://www.chinatalk.nl/studiereis-de-digital-retail-revolution-in-china/

 

Deel dit bericht :