img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
4th jul

2013

Inspiratie & demonstraties voor de fysieke retailer

Op 26 & 27 maart 2014 is Expo Houten voor de tweede maal het centrum voor retailers in Nederland. Retail Event Nederland is het vakevenement waarop fysieke retailers zich laten inspireren en informeren over de nieuwste oplossingen en trends binnen de sector. De ontwikkelingen in het huidige retaillandschap gaan enorm snel. Innovaties met betrekking tot het nieuwe retailen en een nieuwe manier van winkelen zullen op dit podium worden gepresenteerd.

Producten & diensten

Retail Event Nederland biedt oplossingen voor grootwinkelbedrijven, detaillisten en winkelcentra. Tijdens deze vakbeurs presenteren zich leveranciers van ondermeer winkelinrichting, automatisering, beveiliging, betaaloplossingen, logistiek, shopper marketing maar bijvoorbeeld ook cross-channel oplossingen en mobiele toepassingen. Belangrijk element bij de komende beurseditie is dat naast productpresentatie ook ruimschoots aandacht wordt besteed aan demonstraties; het nieuwe retailen in de praktijk.

Actuele thema’s voor retailers

In samenwerking met onafhankelijke kennispartners zal ook volgend jaar een hoogwaardig en verrassend seminarprogramma worden samengesteld. Het programma speelt in op de laatste ontwikkelingen en trends voor de fysieke retailer. Denk hierbij aan actuele thema’s als winkeldesign, betalingsmethoden, voorraadoptimalisatie, omni-channel retailen, service & gastvrijheid op de winkelvloer maar bijvoorbeeld ook aan reputatiemanagement en neuromarketing. Daarnaast is er aandacht voor analyse en inzicht in het consumentengedrag van de nieuwe generatie shoppers en natuurlijk de interactie tussen consument en retailer. Kortom, winkeliers kunnen zich twee dagen lang uitgebreid laten informeren over de uitdagingen en kansen binnen het toekomstige winkellandschap van Nederland. De oplossingen die binnen de kennissessies aangedragen worden zijn veelal snel, praktisch en eenvoudig toe te passen binnen het eigen winkelbedrijf.

Eerste editie positief ontvangen

Retail Event Nederland 2013 was met  90 exposanten en ruim 2500 bezoekers een geslaagd evenement. De beurs is door de deelnemers met een 7,5 gewaardeerd. Meer dan 85% van de geënquêteerde bezoekers heeft aangegeven dat dit vakevenement aan hun verwachtingen heeft voldaan. Nieuwe trends en innovaties waren duidelijk aanwezig op de beurs.

Beursdeelname

Retail Event Nederland 2014 biedt verschillende deelnamemogelijkheden aan leveranciers die zich met vernieuwende producten en oplossingen willen presenteren aan de retailsector. Bedrijven die hierin geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met de beursorganisatie.

Gratis bezoek

Na voorregistratie via de website kunnen vakbezoekers kosteloos een bezoek brengen aan zowel de beurs als het seminarprogramma. De bezoekersregistratie wordt in het najaar geopend.

Meer informatie over dit vakevenement vind u op www.retaileventnederland.nl

Deel dit bericht :