img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
27th feb

2013

Kunt u de gezonde keuze maken?

LEI Wageningen UR toont, samen met MOOD:, de virtuele supermarkt op Retail Event Nederland!

Wat bepaalt het koopgedrag van de consument in een supermarkt?
Om dit te onderzoeken heeft Wageningen UR met GreenDino een virtuele supermarkt ontwikkeld, een innovatief instrument dat een échte supermarkt simuleert.

Deze virtuele supermarkt biedt een 3D winkelervaring op drie grote schermen, waar mensen kunnen rondlopen- en kijken en zelf hun producten kunnen selecteren. LEI Wageningen UR onderzoekt met het instrument onder meer welke invloed de indeling van de supermarkt heeft op de keuze van consumenten voor gezonder en duurzamer geproduceerd voedsel.

Eye-tracking kan worden gebruikt om consumentengedrag te meten. Denk hierbij aan reacties op advertenties, verpakkingen, logo’s en prijzen. Bovendien wordt ook waargenomen hoe de consument zich door de winkel begeeft, net als welke producten ze kopen op welk moment en hoe lang ze aarzelen tussen producten. Dit stelt bedrijven in staat om te testen hoe consumenten bijvoorbeeld reageren op een nieuw product dat nog niet bestaat.

Kom naar de MOOD: stand en ervaar het zelf!

Deel dit bericht :