img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
8th apr

2013

Succesvolle eerste editie van Retail Event Nederland
Amsterdam, 8 april 2013 – Retail Event Nederland, de retailvakbeurs voor het fysieke kanaal, werd op 27 & 28 maart jl. gehouden in Expo Houten. Dit evenement voor food- en non-foodretailers behaalde een bezoekersaantal van 2589 in 2 dagen. Direct na afloop van het evenement is deze beurs door de exposanten beoordeeld met gemiddeld een 7,5. Meer dan 85% van de geënquêteerde bezoekers heeft tijdens de beurs aangegeven dat het evenement voldoende tot zeer goed aan hun verwachtingen heeft voldaan. Bovendien gaf een ruime meerderheid aan ook volgend jaar de beurs te willen bezoeken.

 

Innovatie in Retail

Op beide dagen hebben 90 deelnemers een breed scala aan producten en diensten voor de retailsector gepresenteerd. Het hoofdthema dit jaar was Innovatie in Retail. Professionals uit de retailsector hadden de mogelijkheid om uiteenlopende demonstraties van innovatieve toepassingen bij te wonen. Daarnaast zijn de meest actuele trends, ontwikkelingen en uitdagingen voor fysieke retailers aan bod gekomen tijdens het seminarprogramma. Het programma werd door Q&A Research & Consultancy geopend met de presentatie van de resultaten uit het consumentenonderzoek naar het gebruik van nieuwe technologieën & innovaties in retail. Q&A heeft uit het onderzoek een top 10 van belangrijkste technologische retailinnovaties bij consumenten afgeleid. Het onderzoek geeft ondermeer aan dat consumenten winkelinnovaties pas accepteren als de retailer hen begeleidt en overtuigt van de toegevoegde waarde. Verder zijn tijdens de verschillende seminars actuele thema’s behandeld zoals Het Nieuwe Winkelen, Gastvrijheid, Omni-channel, Retail in 2020, Big Data, Geurmarketing, Innovatie in het betalingsverkeer en een Visie op Retail logistiek in de toekomst.

Deelnemers

Aan het einde van de laatste beursdag heeft 77% van de exposanten aangegeven dat de eerste editie van Retail Event Nederland voldoende tot volledig aan haar verwachtingen heeft voldaan. Het merendeel van de exposanten was zeer te spreken over de kwaliteit en het profiel van de bezoekers. Een deel van de exposanten zou volgend jaar wel graag een groter bezoekersaantal zien, waarvan een hoger aandeel zelfstandig detaillisten.

Bezoekers

De beursbezoekers hebben het aanbod en met name de diversiteit aan producten en oplossingen op dit vakevenement hoog gewaardeerd. Maar liefst 82% was tevreden over het aanbod, een groot deel hiervan heeft aangegeven ook volgend jaar een bezoek te zullen brengen aan deze beurs. Tevens was men over het algemeen positief over de kwaliteit van het seminarprogramma en de verschillende sprekers.

Event manager Bart van der Sommen is zeer tevreden over deze eerste editie van Retail Event Nederland en spreekt van “bijzonder veel positieve reacties van zowel de bezoekers als van de exposanten. Het is een uitdagende tijd voor de fysieke retailsector en dan is het goed om te zien dat een vakbeurs, gericht op innovatie en actuele ontwikkelingen binnen de sector, goed wordt opgepakt.  Veel exposanten hebben zich positief uitgelaten over het bezoekersniveau gedurende de twee beursdagen, maar ook over de algehele opzet en uitstraling van dit nieuwe vakevenement”.

Retail Event Nederland 2014

Dit vakevenement zal ook in 2014 worden georganiseerd. De datum van de tweede editie zal spoedig bekend worden gemaakt. Een meerderheid van de exposanten heeft reeds aangegeven ook volgend jaar waarschijnlijk tot zeker weer deel te zullen nemen.

Deel dit bericht :