img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:
1st okt

2015

Werken aan de winkel; Nieuwe kansen voor Fysiek!

De derde editie van Retail Event Nederland, op 25 & 26 mei 2016, belooft een uniek evenement te worden. Met het hoofdthema “Werken aan de winkel; Nieuwe kansen voor fysiek” staat deze vakbeurs geheel in het teken van de laatste ontwikkelingen en kansen voor het fysieke retailkanaal in Nederland.

 

REN-Themabanner-41

Fysieke retail in Nederland

Online winkelen groeit sterk. Desondanks bestaat de totale detailhandelomzet nog steeds voor meer dan negentig procent uit omzet via het fysieke retailkanaal, zo blijkt uit onderzoek van het CBS. Een rapport van ABN Amro wijst uit dat consumenten momenteel met gemiddeld 74 procent de voorkeur geven aan de fysieke winkelomgeving. Bijna de helft van de jonge generatie shoppers – de ‘millennials’ – verwacht dit ook de komende jaren te blijven doen. Een aantal online spelers opende al een eerste fysieke winkel. Bart van der Sommen, directeur Retail Event Nederland: “De winkelvloer biedt belangrijke functies die webwinkels vooralsnog niet of nauwelijks kunnen vervullen. Denk aan beleving, voelen, passen, uitproberen en persoonlijk contact met advies op maat.”

Productpresentatie en live demonstraties

Time-for-Change-300x200Retail Event Nederland 2016 biedt oplossingen voor grootwinkelbedrijven, detaillisten en winkelcentra. Tijdens deze vakbeurs presenteren leveranciers zich van ondermeer winkelinrichting, automatisering, beveiliging, betaaloplossingen, logistiek, displays en uiteraard ook oplossingen op het vlak van omnichannel & mobile.

Kennisoverdracht & Inspiratie

De seminars en korte symposia zijn exclusief gericht op de laatste ontwikkelingen, trends en uitdagingen voor de fysieke retailsector in Nederland. Naast een online strategie moet een omnichannel retailorganisatie noodzakelijke hervormingen doorvoeren op het gebeid van winkelvloer, het winkelgebied en natuurlijk het contact met de consument. Met het informatieve programma wordt een nadrukkelijke focus gelegd op kansen, trends en nieuwe ontwikkelingen in en rondom het fysieke verkoopkanaal.

Fashion-Shop

Innovatie in Business

Binnen het nieuwe concept van deze beurseditie wordt een theater ingericht waar organisaties uiteenlopende innovaties kunnen presenteren aan retail professionals en vakpers. Deze seminars richten zich niet op het product of bedrijf maar juist op de toepasbaarheid en waarde voor het fysieke verkooppunt van de retailorganisatie. 

Participeren

Met deze 2016-beurseditie wordt een compact en dynamisch platform geboden waar een selecte groep van maximaal 90 leveranciers zich met innovatieve oplossingen kan presenteren aan retailorganisaties met minimaal 1 fysieke winkel, dan wel plannen hebben om deze binnenkort te openen. Bedrijven die hierin geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met de beursorganisatie.

Deel dit bericht :